Møt Sven Magnus Skimmeland – Start Norges påtroppende markedsansvarlig 2016

Da var det tid for siste mann i ilden – Sven Magnus, vår påtroppende markedsansvarlig. Sven er en relasjonsbygger av de sjeldne, og har med seg kontakter fra alle verdensdeler i kofferten. I 2016 skal han jobbe for at Start er et merkenavn folk i Norge kjenner til, og vi gleder oss til å se ham i aksjon.

Navn: Sven Magnus Skimmeland
Alder: 24
Jobb/utdanning: BCs i Internasjonal Markedsføring, BCs i Innovasjon og Entreprenørskap
Fra Start-lokallag: Start HiT
Forbilde: Min familie og James Caan
Langsiktig (personlig) mål: Bli en inspirator for unge mennesker, som ønsker å satse på noe spesielt, selv om de har falt ut av skole eller arbeid.
Jeg bruker fritiden min på: Kjæreste, Fifa, fotball og innebandy
Favoritt mat: Svens hjemmelagde wok
Beste boken jeg har lest: “Start Your Business in 7 Days: Turn Your Idea Into a Life-Changing Success” av James Caan
Funfact: Startet min første godteributikk som 12-åring, med en ansatt, over en to-ukers periode og…

… i motsetning til Sigve Brekke i Telenor, har jeg en utdanning fra Høgskolen i Telemark, Bø
.

Hvorfor er innovasjon og entreprenørskap viktig for deg?

Det er flere grunner til at min interesse for innovasjon og entreprenørskap ble skapt, Det har seg nå slik at jeg alltid har ønsket å gjøre noe eget, men har vært veldig usikker på hvilken vei som var den rette for meg. Da jeg tok avgjørelsen om å flytte til Telemark og studere faget, ble jeg raskt innblandet i et inspirerende og kreativt miljø gjennom Start HiT. Det var i det store og det hele her det hele startet. Innovasjon og entreprenørskap har derfor i senere tid blitt en del av identitet, og derfor er det viktig for meg. Det å kunne se mennesker ta sjanser som vil endre livet deres, på en god eller dårlig måte, inspirerer meg til å være en enda bedre støttespiller til dem det gjelder. Man kan vel si det sånn at temaet har introdusert meg for en ny verden med uendelige muligheter, tilknytning til alle bransjer og essensielt arbeid for å styrke fremtiden.

Hva ønsker du å bidra med for Start i 2016?

Mitt mål for året er å gjøre Start Norge og våre lokallag kjent over det Norske land. Jeg vil at flere bedrifter, samarbeidspartnere og støttespillere skal få nesen opp for det utrolig sterke tverrfaglige miljøet som organisasjonen Start faktisk er. Det å skape et enda sterkere brand vil bli viktig for å utvikle organisasjonen i riktig retning, sammen med en åpnere, tydeligere og mer fokusert kommunikasjon eksternt.

Hva er din beste opplevelse i Start?

Min(e) beste opplevelse(r) i Start, var da vi inviterte til forretningsplankurs ved Høgskolen i Telemark, og over 80 personer møtte opp for å knytte til seg læring fra en av Norges beste på området. Vil også trekke inn øyeblikket hvor jeg ble valgt inn som markedsansvarlig i Start Norge i oktober som en av de beste opplevelsene mine i min tid som Starter. Det å kunne vite at jeg hadde støtte fra generalforsamlingen, gjør at min motivasjon og mine ambisjoner aldri har vært høyere enn hva de er nå.

Foto: Aung Lwin, Minnesota